Φούσκα ή μελλοντική επανάσταση; Η αμφιλεγόμενη θέση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Συλλόγων στον κόσμο του ποδοσφαίρου.

"Και τι ακριβώς κάνετε εδώ, κύριε;” Για να είμαστε δίκαιοι, ο συνοριακός φύλακας στο διεθνές αεροδρόμιο του Μαϊάμι έκανε μια εξαιρετική παρατήρηση. Όταν αναρωτιέται κανείς για τη σημασία του ποδοσφαίρου σε έναν τέτοιο χώρο, αναρωτιέται επίσης τι κάνουν εδώ οι Λιονέλ Μέσι, Τρέντ Αλεξάντερ-Άρνολντ και οι μηχανές του ποδοσφαιρικού βιομηχανικού συμπλέγματος.

Τι κάνουν αυτοί οι αστέρες πάνω από αυτή την πόλη, που μοιάζει με βυθισμένο αμμώδες νησί, έναν τόπο όπου ο ωκεανός φαίνεται να τρυπάει το οδόστρωμα κάθε λίγα μίλια;

Η απουσία του ποδοσφαίρου είναι εμφανής ακόμα και στη διαφήμιση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Συλλόγων. Η Dazn, ο συνεργάτης της FIFA για τις μεταδόσεις, προβάλλει το γεγονός με τον τίτλο “Ανέγγιχτο.” Είναι μια λέξη που σημαίνει το καλύτερο, αλλά και κάτι που είναι αποκομμένο από κάθε αίσθηση ευθύνης.

Καθώς πλησιάζει η πρεμιέρα του Σαββάτου στο Μαϊάμι και πολλοί αναρωτιούνται για το γεγονός που ο Γιάνι Ινφαντίνο περιέγραψε ως “Big Bang” του ποδοσφαίρου, η Dazn είναι το κλειδί. Χωρίς τη Dazn, το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων δεν θα συνέβαινε όπως συμβαίνει τώρα.

Η Dazn προσέφερε στη FIFA 1 δισεκατομμύριο δολάρια για τα δικαιώματα μετάδοσης. Στη συνέχεια, η Σαουδική Αραβία αγόρασε το 10% της Dazn για 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Η FIFA ανακοίνωσε ένα τεράστιο χρηματικό έπαθλο 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για το τουρνουά, εξασφαλίζοντας τη συμμόρφωση των προσκεκλημένων.

Αυτή η κατάσταση δείχνει πώς λειτουργεί η εξουσία στον κόσμο του ποδοσφαίρου. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι η Dazn δεν είναι κερδοφόρα από την αρχή. Γιατί να πληρώσει κάποιος 1 δισεκατομμύριο δολάρια για δικαιώματα ενός προϊόντος που προσφέρει δωρεάν; Αυτό είναι ένα μέσο για να αποκτήσει θέση στο τραπέζι, ενώ αποδέχεται μεγάλες ζημίες.

Η Dazn έχει γίνει ένας ισχυρός παίκτης στον χώρο του ποδοσφαίρου, με 20 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως. Το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων είναι μια δοκιμή για τη διαδικασία αυτή, μια ευκαιρία να απαλλαγεί από τα παλιά συμφέροντα.

Η παρουσίαση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Συλλόγων θα έχει μια νέα προσέγγιση, επικεντρωμένη σε ατομικότητες και τη δύναμη της μαζικής φήμης. Οι φανέλες έχουν τροποποιηθεί για να είναι πιο ελκυστικές για το κοινό, ενώ οι διαφημίσεις εστιάζουν σε αστέρες και όχι σε συλλόγους.

Αυτός ο νέος κόσμος του ποδοσφαίρου δεν μπορεί να αγνοηθεί. Το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων μπορεί να περάσει απαρατήρητο αυτό το καλοκαίρι, αλλά το ερώτημα γιατί το ποδόσφαιρο βρίσκεται εδώ είναι κάτι που δεν μπορεί να παραβλεφθεί, καθώς το μέλλον ήδη έχει αρχίσει να διαμορφώνεται.

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

Σχετικά άρθρα
BETINO